La puissance des étoiles est universel. Elle est connu sous plusieurs noms et est utilisé de plusieurs façons. Elle représente la puissance brute que les étoiles répendent dans la galaxie avec leur lumière. Lors de la création de l'univers c'est cette même puissance qui était à l'origine du big bang et qui s'est ensuite répendu aux quatres coins des galaxies.
Nous appelons chevalier des étoiles ceux qui ont appris à maitriser cette puissance qui se manifeste généralement par la magie, la psionie et la puissance divine.
Le chevalier est un combatant exceptionnel qui avec une très grande discipline et force intérieur maitrise une des disciplines de la puissance des étoiles. Généralement il utilise des armes de corps à corps comme le sabre de cristale, mais utilise aussi parfois des pistolets et autres armes à distance.
Il existe plusieurs variantes de chevalier, comme le chevalier estarien qui est un sage et preux chevalier maitrisant l'épée de cristale, le chevalier gris du clan styx, le samourai moderne Cirkanien qui maitrise le duo de sabre et mitrailleuse comme deuxième arme.
Cependant des factions plus mauvaise utilise les puissances du vide et des ombres pour faire le mal et ont développés des abilités macabélique pour terraser leurs ennemis. Comme les shadaks de l'empire de Lilith qui sont connus sous le nom des lilys de la mort.
D� de vie
(d8)
Skills
The knight class skills (and the key ability for each
skills) are Balance (Dex), Climb (Str), Computer use (Int), Concentation (Con), Craft (Int), Drive (Dex), Diplomacy (Cha), Intimidate (Cha), Jump (Str), Knowledge (Int), Pilot (Dex), Profession (Wis), Sense Motive (Wis), Spellcraft (Int), Swim (Str).
Nombre de skills au 1er niveau: (4 + Modificateur d'Intelligence) x 4 Nombre de skills par niveau: 4 + Modificateur d'Intelligence
Chevalier
Niveau
Base Attack
Fortitude
R�flexe
Volont�
Habilit�s de classe
1
+0
+2
+0
+2
L'épée des étoiles, Powers of the star, Starting feats
2
+1
+3
+0
+3
Deflect (AC +1)
3
+2
+3
+1
+3
4
+3
+4
+1
+4
Bonus feat
5
+3
+4
+1
+4
6
+4
+5
+2
+5
Deflect (AC +2), Deflect (extend defense to another)
7
+5
+5
+2
+5
Increase sword damage (3d8)
8
+6
+6
+2
+6
Bonus feat
9
+6
+6
+3
+6
10
+7
+7
+3
+7
Deflect (AC +3)
11
+8
+7
+3
+7
12
+9
+8
+4
+8
Bonus feat, Increase sword damage (4d8)
13
+9
+8
+4
+8
14
+10
+9
+4
+9
Deflect (AC +4)
15
+11
+9
+5
+9
16
+12
+10
+5
+10
Bonus feat
17
+12
+10
+5
+10
18
+13
+11
+6
+11
Increase sword damage (5d8)
19
+14
+11
+6
+11
20
+15
+12
+6
+12
Habilet�s de classe
L'épée des étoiles
Le Chevalier commence normalement sa carrière avec une de ces épées. Normalement à la fin de son entrainement cette épée lui est offerte par son maitre ou l'ordre dans lequel il fait partie.
The knight start to learn from one of the three major discipline of the stars. He must choose between psionic, divin or arcane. Then he gain spells or power according at each level.
The key abilites for each discipline are charisma for arcana, wisdom for divine and intelligence for psionic. Arcane and divine spells can be choose freely from the players handbook. For psionic power, you can choose from the psychic warrior list of the expanded psionic handbook. The knight gain also bonus spells according to his key ability modifier bonus with the table 1-1 of the player's handbook.
Note that if you choose arcane for discipline, you're subject to arcane failure.
You gain also the class skills knowledge of your discipline (psionic, arcana, religion). If your discipline is psionic, you have also the skills autohypnosis as class skills.
Starting feats
The knight begins play with the following feats: Exotic Weapon Proficiency (starsword) Weapon group proficiency (blaster pistols) Weapon group proficiency (simple weapons) Weapon group proficiency (sword/vibro) Armor proficiency (light)
Deflect (AC +1)
A knight deflect blaster bolts and other projectiles with her sword, thereby providing a dodge bonus to defense against such attacks. You must be carrying the sword in your hand to use this special ability.
This bonus is not magical, then can stack with a magic effect that improve armor class.
Bonus feat
At 4th, 8th, 12th and 16th level, the knight gains a bonus feat. This feat must be selected from the following list, and the knight must meet any prerequisites. Ambidexterity, Armor proficiency, Cleave, Improve two weapon fighting, Iron will, Knight Defense, Sword Defense (lightsaber defense), Power attack, Two weapon fighting, Weapon focus.
Deflect (extend defense to another)
At 6th level, the knight learns to extend her defensive deflection skills to others within 5 feet of the knight position. You must be carying your sword in your hand to use this special ability. In the beginning of each round you need to declare which person you are protecting. The person you protect will gain the same dodge bonus as your deflect ability.
Increase sword damage (3d8)
As a knight gains levels, the amount of damage she can deal with her sword increases.
Each time the knight increase sword damage, the weapon's damage increase by 1d8.